آژانس دیجیتال مارکتینگ ایفل

اینفلوئنسرمارکتینگ چیست؟

جالب است بدانیم برخلاف آنچه این روزها می‌خوانیم و می‌شنویم، اینفلوئنسر مارکتینگ بازاری نو و تازه ندارد. بله درست است. در روزهای قدیم، حتی پیشتر از  زمان مادربزرگ‌های ما، آن زمان که تبلیغات تا به این میزان گسترش و اهمیت پیدا نکرده بود، همیشه در فامیل و همسایه و محل، شخص اینفلوئنسری (تعریف اینفلوئنسر کیست را در بلاگ دیگر ما بخوانید) وجود داشت که روی حرفش حساب می‌کردند. او را قبول داشتند و هرچه می‌گفت باور داشتند. اگر از فلان دکان محل، فلان جنس را خریده بود و از آن تعریف می‌کرد، بقیه هم آن کالا را به اعتبار تعریف او از همان کاسب جویا می‌شدند و می‌خریدند.

سال‌ها گذشت و کالاها تنوع پیدا کرد و تکنولوژی پیشرفت کرد و توییتر و فیسبوک و اینستاگرام شکل گرفت و کم کم تبلیغات از کوچه و بازار و در و همسایه رخت بست و مسیر  جدید خود را پیدا کرد. و تبلیغات چهره به چهره جای خود را به اینفلوئنسر مارکتینگ داد.

اینفلوئنسر همان شخص معتمدی شد که پیشترها مقبول غریب و آشنا بود. و با تعریفش یک کالا را محبوب در و همسایه می‌کرد. این روزها نیز اینفلوئنسر، بسته به میزان طرفداران و فالورهایش این قدرت را  دارد که روی بازار یک برند و کالا نوسان ایجاد کند.

به طور کلی وقتی شما قصد برندینگ و شروع کمپین تبلیغاتی را دارید گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. و قطعا انتخاب هوشمند می‌تواند آن گزینه‌ای باشد که بیشترین بازدهی را در کمترین زمان داشته باشد.

اما مساله‌ی اصلی اینجاست که کدام روش بهترین بازخورد را برای برند شما نتیجه می‌دهد؟

تبلیغات، دنیای بزرگی است که هر بخش آن تمرکز بر خاصیت و ماهیت مجزایی دارد. اگر هدف شما شناخته شدن در بازار و ایجاد مشتری‌های وفادار و تبدیل تماشگر منفعل (خریداران بالقوه) به خریدار بالفعل است، قطعا اینفلوئنسر مارکتینگ پیشنهاد ما به شماست. در بین گزینه‌های تبلیغاتی پرمخاطب، سه دسته تبلغات وجود دارد: تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و اینفلوئنسر مارکتینگ. که در بین این سه، کمترین هزینه و بیشترین بازخورد را  اینفلوئنسر مارکتینگ دارد.

همه ما از بالا بودن هزینه تبلیغات در تلویزیون و بیلبوردها آگاه هستیم ( البته اگر عدم اعتماد مخاطب هدف احتمالی ما به این دو نوع مارکت یعنی تلویزیون و بیلبورد را نادید بگیریم و خوشبینانه در دسته پلتفرمهای قدرتمندی چون توییتر و اینستاگرام حسابشان کنیم.) که این روزها در مقایسه با پلتفرم اینستاگرام جزء تبلیغات سنتی محسوب می‌شود. و در طول زمان طبق آمار و تحلیل بازار هدف، مشخص شده است که این روزها تبلیغات سنتی کمتر از تبلیغات فضاهای مجازی بازخورد می‌گیرد.

خوب است بدانیم اینفلوئنسر مارکتینگ نیز جزئیات و کاربردهای مختلفی دارد که در بلاگ‌های بعدی در این‌باره به تفصیل توضیح می‌دهیم.  اما در این مطلب به آن دست از افرادی که می‌خواهند در مدت زمان کوتاه‌تری برند خود را به مخاطب بشناسانند و بازخورد بهتری بگیرند انواع کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتیگ برای وایرال شدن هرچه بیشتر نام برند شما را پیشنهاد می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.